« [[image:2018_felicita… | Inicio | HOMENAJE A CONCHA SER… »

EL FEDERALISME LLIBERTARI

El nostre federalisme no és separatista. Federar és "fer aliança, lliga, unió o pacte entre diversos". O més senzillament, repetim des de fa un segle: "Federar és unir-se", unir-se de baix a dalt, i lliurement. Quan diverses entitats, comunes, comarques o regions es federen, s'uneixen. Quan es divideixen o es separen no practiquen el federalisme. Per totes aquestes raons el federalisme és llibertari i voluntari.

El federalisme és la col•laboració orgànica de totes les forces socials, de baix a dalt per a l'obtenció d'una finalitat comuna fonamentada en el lliure acord. El federalisme no és la disgregació de l'activitat productora, ni el desgavell caòtic, sinó el treball i l'actuació comuna de tots elsde tots els membres per a la llibertat i la prosperitat general. És la unitat de l'acció que neix de la convicció íntima i troba la seva expressió en la solidaritat vital de totes. És l'esperit de la voluntat lliure, que opera de dins a fora i no s'esgota en una estúpida imitació de formes passades, que no poden donar origen a cap iniciativa personal.

Només una constitució social federalista, recolzada en l'interès comú de totes les persones i fonamentada en l'acord mutu de totes les agrupacions humanes, ens pot salvar de la maledicció de la màquina política que es nodreix amb la carn i la sang dels pobles.
La federació uneix els homes i les dones per a tots els objectius que els són recíprocs. Els grups federats, lluny de perdre la seva autonomia pròpia, el que fan és enfortir-la. Unió és la multiformitat de les coses.

CARACTERÍSTIQUES DEL FEDERALISME LLIBERTARI

1.- Els pactes federals es basen en la prèvia col•lectivització dels béns de producció i la igualtat econòmica consegüent. La federació ha de recolzar-se en la "solidaritat econòmica"
per poder establir d'una manera real i positiva les relacions de tots els éssers sobre la justícia formant organismes dotats d'igual llibertat per pactar, de la mateixa dret per protestar.
On hi ha desigualtat no hi ha llibertat. Els pactes han de ser veritablement bilaterals, sense fets alagmáticos i commutatius, és a dir, gaudiran ambdues parts o dos contraents de mútua llibertat, autonomia i garantia que són inherents a cada ésser

2.- Les unitats que pacten es diuen, en la ideologia àcrata, "naturals", terme que podem acceptar sempre que no entenguem per això cap tipus de organicisme; és a dir, són entitats en què la unió entre els individus té una raó de ser, una base "real", la propietat, el treball, el territori, el passat cultural comú; que dóna peu "racional" per a concertar un pacte que es mantingui per si mateix, i no "unitats fictícies" creades pel privilegi i conservades per la tradició, com són les circumscripcions legals o administratives, l'última raó de ser és la coacció de l'autoritat o el "ciudadane" mateix en què es basa el federalisme clàssic.

3.- Els pactes federals regeixen alhora la vida econòmica i política de la societat. Els / les anarquistes van afirmar freqüentment que el seu federalisme era exclusivament econòmic i que la "política" (govern de l'home per l'home) desapareixeria en la societat llibertària. Mas si per política s'entén el mecanisme d'elaboració de les decisions fonamentals en una societat, encara que es disfressi sota el nom de "Administració", "organització social" o "sociologia", no hi ha dubte que està immers en la teoria i la pràctica del federalisme.

4.- El federalisme anarquista mai pot portar a la constitució d'algun tipus de poder polític, o d'organisme social que serveixi de fonament per decisions comunitàries no acceptades per totes les voluntats individuals. D'aquesta manera l'anarquisme s'allunya una vegada més del federalisme clàssic, els pactes no es consideren revocables amb suficient fluïdesa i les prerrogatives que s'alienen resulten excessives, de manera que es perden de manera irrevocable les llibertats individuals i sorgeixen unitats no controlades per la base; governs, en definitiva, que és justament el que l'anarquisme intenta substituir amb els seus pactes econòmics i polítics. Així poden organitzar-se les unitats superiors de la federació, per mitjà de comissions delegades, amb mandat imperatiu i amb possibilitat de revocació constantment oberta, Amb la qual cosa la delegació ja no és una abdicació de la llibertat, sinó el compliment del deure més sagrat en la anarquia, que és organitzar la "administració". Els pactes mateixos hauran de ser com les delegacions, limitats, revocables i flexibles.

5.- El principi federal presidint la unió de les treballadors i les treballadores i les seves societats afecten tant a l'organització revolucionària actual com a la societat futura. El federalisme anarquista ha tingut un caràcter teòric perfectament desconnectat amb el regionalisme hispànic. El principi federalista condueix lògicament a l'internacionalisme, és a dir a l'organització federativa a nivell mundial en una "Confederació de 'Confederacions" en la més gran i fraternal unió internacional humana. L'internacionalisme veritable es basa en l'autodeterminació i el seu corol•lari és el dret de secessió o autodeterminació. Como es veu el federalisme aprofundeix en la unió; mentre que el nacionalisme aprofundeix en les diferències. Davant el poder constituït cal oposar la resistència federada de tots els pobles oprimits.

A FIGUERES

Avui a les 17:00h hi haurà un acte públic al local sindical de Figueres (rere la biblioteca, planta baixa) per explicar la convocatòria d'aturada de 24h que fa CNT (entre altres entitats), resoldre dubtes i animar a la participació pel Dia de la Dona Treballadora.

03 03 18 - 10:17 - CNT de Pineda de Mar - convocatorias - §

A PINEDA : PERFORMANCE

PERFORMAN

El dia 24 dijous, està previst fer un performan a Pineda. Consisteix en una acció artística. Les persones que actuen, representen que són “ morts vivents “, pintats de blanc i que al final desperten.

Es preten representar el dia abans de la Festa Major.

El dia dijous 10 d’agost, a les 19 h, hi ha una trobada a la Penya Barcelonista, carrer Biblioteca 31, per assajar l’esmentat performan.

Es convoca a totes les Entitats i als seus socis, a assistir a l’assaig del performan i a la seva representació.

06 08 17 - 11:14 - CNT de Pineda de Mar - convocatorias - §

A MALGRAT

La CNT posarà una taula informativa el proper dissabte 29 d'abril a la plaça de l'esglessia de Malgrat de les 10 a les 13h

17 04 17 - 11:55 - CNT de Pineda de Mar - convocatorias - §

Hoy en Pineda

Permanencia como cada viernes a las 18'30h en Can Comas

13 01 17 - 13:52 - CNT de Pineda de Mar - convocatorias - §

EN PINEDA

Salud compañer@s:
Hoy viernes 30 de diciembre contaremos con la colaboración del abogado David Querol, para temas de laboral,extranjería y vivienda, estaremos en la biblioteca vieja de la plaza de las Melias, a partir de las 18h.

30 12 16 - 09:54 - CNT de Pineda de Mar - convocatorias - §

A BLANES

El dissabte 4 de juny de les 10h a les 13h ,motarem una taula informativa al passeig Maritim de Blanes.

01 06 16 - 19:24 - CNT de Pineda de Mar - convocatorias - §

A PINEDA, BLANES I BCN

Activitats del nostre sindicat mes d'Abril i 1 de maig.

Salut companys i companyes us informem de les activitats que farem al sindicat.

Divendres 22 d'abril a les 18'30h, assessorament gratuït en temas de laboral,estrangería i habitatge a Can Comas, amb la col-laboració de l'advocat David Querol.

Dissabte 23 d'abril Diada de Sant Jordi posarem una carpa amb llibres,roses,i informació sindical.

Dissabte 30 d'abril posarem una taula informativa a Blanes, passeig de mar amb carrer Ample. De les 10H A LES 13h.

El 1 de maig anirem a l'acte de la Confederació Nacional del Treball a les Tres Ximeneies de Barcelona, es a les 10 del mati.

20 04 16 - 10:18 - CNT de Pineda de Mar - convocatorias - §

NOTICIAS BREVES SINDICALES DE NUESTRO SOV.

VARIOS LABORALES DE NUESTRO SOV.
Nuevo delegado de la Sección Sindical en la empresa Bitron ind. España S.A.U.

Acuerdo por escrito entre nuestra compañera y la empresa Hennes & Mauritz para reintegrarse a esta el 18 de abril, la trabajadora solicitó el traslado a la tienda de Girona después de disfrutar de una excedencia voluntaria, existe el compromiso de la empresa de cuando exista una vacante de ampliación de horario la compañía se lo ofrecerá y comunicará.

Nombramiento de una compañera como Secretaria de Organización de la Sección Sindical en el Departament d’Ensenyament de la Generalitat.
Convocatoria de una reunión de afiliados y afiliadas de CNT de Enseñanza e Intervención social, dia 2 de Abril en el local de la CNT de Cornellá.

25 03 16 - 12:06 - CNT de Pineda de Mar - convocatorias - §

A PALAFOLLS

Amb motiu de la processó en caire feixista i militarista organitzada pel divendres 25 a Palafolls, diversos col·lectius i organitzacions comarcals hem organitzat una contra programació per denunciar l'acte i conscienciar els veïns:

- A les 16.00 h, xerrada sobre la repressió franquista al MiD de Palafolls, a càrrec de Sònia Garangou.
- A les 17.30 h, manifestació-cassolada amb recorregut inclòs.
- A les 18.00 h, davant l’ajuntament per la lectura d'un manifest conjunt.

Tot un poble i una comarca units!
Contra el feixisme, ni un pas enrere!

24 03 16 - 19:51 - CNT de Pineda de Mar - convocatorias - §

A PINEDA

Salud compañeras y compañeros nuestro SOV,tiene previsto poner dos
mesas informativas en Pineda de Mar .

El 12 de marzo en Placeta Avda Hispanitat/ con c/Puerto Rico
El 19 de marzo en la placeta C/Rosinyol/ con C/Lleida
Ambos dias de las 10 a las 12'30h

Si hay compañeros/as que puedan venir nos irá bien la ayuda.

09 03 16 - 10:12 - CNT de Pineda de Mar - convocatorias - §

Solidaridad www.cnt.es

Sobre el preacuerdo marco del AENC firmado por CEOE, CEPYME y las centrales CCOO y UGT
Desde CNT se valora de manera negativa el …
Memoria Viva

La libertad no se legisla, se conquista #sinmiedo

"Sindicalismo en la empresa y el territorio" - Zaragoza - 16 de febrero de 2013

07 04 18 - 22:00 - CNT de Pineda de Mar - acerca de - §

Video vaga 8 de març

21 02 18 - 15:26 - CNT de Pineda de Mar - acerca de - §

CNT PINEDA

13 01 17 - 14:03 - CNT de Pineda de Mar - acerca de - §

SOLIDARIDAD OBRERA

Solidaridad Obrera, popularment coneguda com «La Soli», és un periòdic fundat a Barcelona el 19 d'octubre de 1907, inicialment com a òrgan de premsa del grup sindical Solidaridad Obrera i després de la CNT fins a l'actualitat.

23 07 16 - 11:36 - CNT de Pineda de Mar - acerca de - §

TV DE LA CNT DE PUERTOLLANO

23 06 15 - 12:56 - CNT de Pineda de Mar - acerca de - §

SOY DE CNT

23 06 15 - 00:51 - CNT de Pineda de Mar - acerca de - §

FORMULARI D'AFILIACIÓ AL SINDICAT DE LA CNT DE PINEDA DE MAR

Dades de la treballadora/treballador:
Cognoms................................................ Nom.............................................
Domicili ................................................ Població.......................................
C.P.......................... DNI........................Telèfon.........................................
E-mail......................................................Mòbil ...........................................
Dades de l’empresa
Raó Social....................................................................................................
Direcció .................................................Població........................................
CP......................Tel..............................E-mail............................................

Conforme a l’Art. 5 de la Llei Orgànica de Protecció de Dades Personals (LOPD), l’informem que les dades personals donades per vostè seran incorporades al fitxer del SOV. de Pineda de Mar i Comarques de la CNT , amb la finalitat de gestionar l’afiliació, l’enviament de publicacions si cal e informacions periòdiques sobre les activitats de la CNT,. La elaboració d’estadístiques i prestació de serveis. Si fa tasques laborals de representació col•lectiva, les seves dades seran tractades per a la realització i seguiment d’aquestes activitats sindicals emparades en la legislació vigent.
Mitjançant la signatura d’aquesta sol•licitud vostè atorga consentiment Express i per escrit per a que EL SOV de Pineda de Mar i Comarques de la CNT, procedeixi al cobrament de la quota sindical En qualsevol moment pot exercir els seus drets d’accés, rectificació, cancel•lació i oposició remetent un escrit al correu electrònic del sindicat . pinedademar@cnt.es
La cotització mensual es actualment de 10€.
Numero de compte ES46 2100 0369 1301 01695347
Un cop fet l'ingrés de 10 € al compte anterior, enviï el comprovant, juntament amb el formulari, bé al correu electrònic pinedademar@cnt.es , o l'apartat de correus número 26 08397 de Pineda de Mar.

Signatura del treballador/treballadora

05 05 15 - 18:40 - CNT de Pineda de Mar - acerca de - §