« NOTA DE PREMSA | Inicio | Diada de Sant Jordi 2… »

ACTE COMMEMORATIU DE LA VAGA DE LA CANADENCA

Pineda de Mar 25 d’abril de 2018

VAM COMMEMORAR A PINEDA DE MAR LA VAGA DE LA CANADENCA .
El diumenge 22 d’abril es va realitzar un acte en commemoració del 99 aniversari de la vaga de la Canadenca, Aquesta vaga, que va començar als
tallers barcelonins de l’empresa hidroelèctrica Riegos y Fuerzas del Ebro, SA, coneguda popularment com la Canadenca, i que en pocs dies s’estendria
per tot el sector energètic i dels transports de Catalunya.
La vaga adquiriria una gran dimensió social i culminaria amb la consecució de la gran reivindicació de la classe treballadora : la jornada laboral de vuit
hores que es va implantar per primer cop a la història a Catalunya.
El conflicte laboral entre la direcció i la plantilla de Riegos y Fuerzas del Ebro va esclatar quan la direcció va modificar les condicions de treball del
personal amb disminució dels sous. Els afectats van demanar assessorament al sindicat CNT i la direcció va respondre amb l’acomiadament de vuit
treballadors i de 140 treballadors acomiadats mes tard. Aquesta mesura reprensiva per par de l’empresa seria l’espoleta d’una gran vaga que, s’estendria
al personal de producció i distribució. La extensió de la vaga i la solidaritat d’altres empreses de serveis básics com l’aigua i el gas van paralitzar la ciutat
de Barcelona i les seves fàbriques, aixó va forçar la intervenció del govern Romanones en la solució del conflicte que va obligar a les parts a negociar per
posar fi a aquesta situació de vaga general que es perllongà durant 44 dies.

Aquest acte va ser organitzat conjuntament entre els sindicats CGT i de la CNT del Maresme. Es vam posar dues taules informatives amb llibres de la FAL
i de la Fundació Salvador Segui, l’acte ho va presentar un company del nostre sindicat, a continuació es va llegir el manifest conjunt fet per aquesta
fita històrica.
A continuació va intervenir Quim Ortin , membre de la CGT, i de la Fundació Salvador Segui, que durant la seva intervenció va explicar quina era la realitat
social, des de l’any 1910 any de la fundació de la CNT, posteriorment va comentar el pistolerisme de la patronal i els grups de defensa confederal i va
centrar històricament la situació que va propiciar que a l’any 1919 comences aquesta vaga, que tot i ser una gran victòria de la classe treballadora a
Catalunya, se va implantar la jornada de 8 hores, la readmissió dels vaguistes, i l’alliberament dels detinguts, la patronal va respondre amb un lockout
( Cierre Patronal ). Es de destacar que malgrat hagi transcorregut quasi un segle de la instauració de la jornada de 8 hores i els enormes canvis tecnològics
en tots els camps de la producció, la jornada dels treballadors sigui encara la mateixa quan hauria de ser reduïda en la proporció en que s’ha incrementat
la productivitat. Si cada cop hi ha menys treball i mentre no sigui possible liquidar el sistema de producció capitalista la única solució al atur permanent
de milions de treballadors serà el repartiment de la feina i la reducció de la jornada laboral.
El Miquel Muliterno del Sov de la CNT de Pineda de Mar. Va fer la seva intervenció, fem servir integrament el comunicat del Comitè Regional de Catalunya
i Balears davant l’actual situació política actual i els fets d’aquest darrers temps. També va anomenar els deu punts elaborats per la CNT, per revertir la
situació que patim els treballadors i les treballadores en temes econòmics, laborals, educatius i sanitaris.
Aquest comunicat regional que es pot trobar a la nostre Web: http://pinedademar.cnt.es diu clarament que l’única República a la qual aspirem és una que
sigui social i llibertària, basada en l’autogestió dels mitjans de producció, distribució i consum. Que l’aspiració popular cap a l’autodeterminació del poble
català lligada a la de justícia social només es pot donar si és amb perspectiva de classe i enfocada a la creació d’estructures d’autogestió que ens vagin
preparant a les classes treballadores per construir la societat que volem.
Al final de la seva intervenció va fer una crida a totes les persones, grups, associacions, assemblees i col•lectius a participar i recolzar aquestes propostes.
Convidem a tothom a fer-les seves. Convidem a totes les persones que ho desitgin a que ens acompanyin en aquest camí cap a una societat més participativa,
més igualitària i més lliure.
Per últim es va fer difusió de la convocatòria de la manifestació del 1 de maig a Mataró, que començarà a les 11h a l’estació de tren .
Una vegada finalitzades les intervencions, es va tancar l’acte amb a les barricades, i posteriorment un vermut confederal amb tothom.

A FIGUERES

Avui a les 17:00h hi haurà un acte públic al local sindical de Figueres (rere la biblioteca, planta baixa) per explicar la convocatòria d'aturada de 24h que fa CNT (entre altres entitats), resoldre dubtes i animar a la participació pel Dia de la Dona Treballadora.

03 03 18 - 10:17 - CNT de Pineda de Mar - convocatorias - §

A PINEDA : PERFORMANCE

PERFORMAN

El dia 24 dijous, està previst fer un performan a Pineda. Consisteix en una acció artística. Les persones que actuen, representen que són “ morts vivents “, pintats de blanc i que al final desperten.

Es preten representar el dia abans de la Festa Major.

El dia dijous 10 d’agost, a les 19 h, hi ha una trobada a la Penya Barcelonista, carrer Biblioteca 31, per assajar l’esmentat performan.

Es convoca a totes les Entitats i als seus socis, a assistir a l’assaig del performan i a la seva representació.

06 08 17 - 11:14 - CNT de Pineda de Mar - convocatorias - §

A MALGRAT

La CNT posarà una taula informativa el proper dissabte 29 d'abril a la plaça de l'esglessia de Malgrat de les 10 a les 13h

17 04 17 - 11:55 - CNT de Pineda de Mar - convocatorias - §

Hoy en Pineda

Permanencia como cada viernes a las 18'30h en Can Comas

13 01 17 - 13:52 - CNT de Pineda de Mar - convocatorias - §

EN PINEDA

Salud compañer@s:
Hoy viernes 30 de diciembre contaremos con la colaboración del abogado David Querol, para temas de laboral,extranjería y vivienda, estaremos en la biblioteca vieja de la plaza de las Melias, a partir de las 18h.

30 12 16 - 09:54 - CNT de Pineda de Mar - convocatorias - §

A BLANES

El dissabte 4 de juny de les 10h a les 13h ,motarem una taula informativa al passeig Maritim de Blanes.

01 06 16 - 19:24 - CNT de Pineda de Mar - convocatorias - §

A PINEDA, BLANES I BCN

Activitats del nostre sindicat mes d'Abril i 1 de maig.

Salut companys i companyes us informem de les activitats que farem al sindicat.

Divendres 22 d'abril a les 18'30h, assessorament gratuït en temas de laboral,estrangería i habitatge a Can Comas, amb la col-laboració de l'advocat David Querol.

Dissabte 23 d'abril Diada de Sant Jordi posarem una carpa amb llibres,roses,i informació sindical.

Dissabte 30 d'abril posarem una taula informativa a Blanes, passeig de mar amb carrer Ample. De les 10H A LES 13h.

El 1 de maig anirem a l'acte de la Confederació Nacional del Treball a les Tres Ximeneies de Barcelona, es a les 10 del mati.

20 04 16 - 10:18 - CNT de Pineda de Mar - convocatorias - §

NOTICIAS BREVES SINDICALES DE NUESTRO SOV.

VARIOS LABORALES DE NUESTRO SOV.
Nuevo delegado de la Sección Sindical en la empresa Bitron ind. España S.A.U.

Acuerdo por escrito entre nuestra compañera y la empresa Hennes & Mauritz para reintegrarse a esta el 18 de abril, la trabajadora solicitó el traslado a la tienda de Girona después de disfrutar de una excedencia voluntaria, existe el compromiso de la empresa de cuando exista una vacante de ampliación de horario la compañía se lo ofrecerá y comunicará.

Nombramiento de una compañera como Secretaria de Organización de la Sección Sindical en el Departament d’Ensenyament de la Generalitat.
Convocatoria de una reunión de afiliados y afiliadas de CNT de Enseñanza e Intervención social, dia 2 de Abril en el local de la CNT de Cornellá.

25 03 16 - 12:06 - CNT de Pineda de Mar - convocatorias - §

A PALAFOLLS

Amb motiu de la processó en caire feixista i militarista organitzada pel divendres 25 a Palafolls, diversos col·lectius i organitzacions comarcals hem organitzat una contra programació per denunciar l'acte i conscienciar els veïns:

- A les 16.00 h, xerrada sobre la repressió franquista al MiD de Palafolls, a càrrec de Sònia Garangou.
- A les 17.30 h, manifestació-cassolada amb recorregut inclòs.
- A les 18.00 h, davant l’ajuntament per la lectura d'un manifest conjunt.

Tot un poble i una comarca units!
Contra el feixisme, ni un pas enrere!

24 03 16 - 19:51 - CNT de Pineda de Mar - convocatorias - §

A PINEDA

Salud compañeras y compañeros nuestro SOV,tiene previsto poner dos
mesas informativas en Pineda de Mar .

El 12 de marzo en Placeta Avda Hispanitat/ con c/Puerto Rico
El 19 de marzo en la placeta C/Rosinyol/ con C/Lleida
Ambos dias de las 10 a las 12'30h

Si hay compañeros/as que puedan venir nos irá bien la ayuda.

09 03 16 - 10:12 - CNT de Pineda de Mar - convocatorias - §

Solidaridad www.cnt.es

[Huelga Andalucia] Comunicado de la Coordinadora de enseñanza e intervención social de CNT- Andalucía…
EL COLECTIVO INTERINO NI ES MONEDA DE CAMBI…
Fundación de la Confederación Internacional del Trabajo (CIT) en Parma
Finalizado el Congreso y aprobados los esta…
Entrevista al Secretario de Exteriores de la CNT
Con motivo del Congreso fundacional de la N…
Ochenta años después CNT sigue exigiendo la recuperación de su Patrimonio Histórico
El pasado día 6/4/2018 fueron notificadas c…
Memoria Viva

07 04 18 - 22:00 - CNT de Pineda de Mar - acerca de - §

Video vaga 8 de març

21 02 18 - 15:26 - CNT de Pineda de Mar - acerca de - §

CNT PINEDA

13 01 17 - 14:03 - CNT de Pineda de Mar - acerca de - §

SOLIDARIDAD OBRERA

Solidaridad Obrera, popularment coneguda com «La Soli», és un periòdic fundat a Barcelona el 19 d'octubre de 1907, inicialment com a òrgan de premsa del grup sindical Solidaridad Obrera i després de la CNT fins a l'actualitat.

23 07 16 - 11:36 - CNT de Pineda de Mar - acerca de - §

TV DE LA CNT DE PUERTOLLANO

23 06 15 - 12:56 - CNT de Pineda de Mar - acerca de - §

SOY DE CNT

23 06 15 - 00:51 - CNT de Pineda de Mar - acerca de - §

FORMULARI D'AFILIACIÓ AL SINDICAT DE LA CNT-AIT DE PINEDA DE MAR

Formulari d’afiliació
Dades de la treballadora/treballador:
Cognoms................................................ Nom.............................................
Domicili ................................................ Població.......................................
C.P.......................... DNI........................Telèfon.........................................
E-mail......................................................Mòbil ...........................................
Dades de l’empresa
Raó Social....................................................................................................
Direcció .................................................Població........................................
CP......................Tel..............................E-mail............................................

Conforme a l’Art. 5 de la Llei Orgànica de Protecció de Dades Personals (LOPD), l’informem que les dades personals donades per vostè seran incorporades al fitxer del SOV. de Pineda de Mar i Comarques de la CNT , amb la finalitat de gestionar l’afiliació, l’enviament de publicacions si cal e informacions periòdiques sobre les activitats de la CNT,. La elaboració d’estadístiques i prestació de serveis. Si fa tasques laborals de representació col•lectiva, les seves dades seran tractades per a la realització i seguiment d’aquestes activitats sindicals emparades en la legislació vigent.
Mitjançant la signatura d’aquesta sol•licitud vostè atorga consentiment Express i per escrit per a que EL SOV de Pineda de Mar i Comarques de la CNT, procedeixi al cobrament de la quota sindical En qualsevol moment pot exercir els seus drets d’accés, rectificació, cancel•lació i oposició remetent un escrit al correu electrònic del sindicat . pinedademar@cnt-ait.es
La cotització mensual es actualment de 10€.
Numero de compte ES46 2100 0369 1301 01695347
Un cop fet l'ingrés de 10 € al compte anterior, enviï el comprovant, juntament amb el formulari, bé al correu electrònic pinedademar@cnt-ait.es , o l'apartat de correus número 26 08397 de Pineda de Mar.

Signatura del treballador/treballadora

05 05 15 - 18:40 - CNT de Pineda de Mar - acerca de - §